Bare en som blir lurt

En twix i kassa, en gjendekjeks til lunsjen, en stripe melkesjokkis på kvelden, en skje syltetøy i gapet og en langfinger med peanøttsmør på vei ut

_

Småspising mellom måltider. Sånn hjernedød gomling, barefordidetergodtlissom spising, lissom. For det er jo ikke så farlig. Er det vel?

_

Nei, litt er ikke så farlig. Så lenge mengdene er i tråd med målene dine er det faktisk null stress.

_

Er målene dine vektnedgang derimot er all småspisingen mellom måltider litt krise faktisk. Særlig når det foregår med en mental overbevisning om at «næsj, ingen som merker detta».

_

Før du klarer å rydde opp i dette må du finne ut hvorfor du småspiser mellom måltider.

_

Er det fordi du faktisk er sulten? Da har du kanskje satt opp et for stort underskudd slik at sulten rett og slett svekker viljestyrken.

_

Er det bare fordi du ikke klarer å la være? Da er kanskje ikke den underliggende grunnen for ønske om vektnedgang viktig nok for deg?

_

Det handler ikke om å ikke snacke, men det handler om å være ærlig med seg selv, og forplikte seg, til seg selv. For det er for deg selv du ønsker å ta tak i? Eller tenker du at du skal imponere alle andre?

TOR ERIK STAVÅ
Personvernoversikt

Dette nettstedet bruker infokapsler slik at vi kan gi deg den best mulige brukeropplevelsen. Infokapsler lagres i nettlesren din og utfører funksjoner som å gjenkjenne deg når du returnerer til nettstedet vårt og hjelper oss forstå hvilke deler av nettstedet du finner interessant og nyttig.